zibablogB

مطالب آموزشی پزشکی

zibablogB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

جوش صورت نوزاد

 ۱- وجود عفونت‌های قارچی در نوزادان: ممکن است علت بروز این جوش‌ها در نوزادان، قارچ‌ها باشند نه تجمع چربی. جوش‌های سر سفید روی بینی و گونه نوزادان معمولاَ در عرض چند هفته به صورت خود به خودی ازبین رفته و نیازی به درمان یا استفاده از لوسیون ندارند. عفونت‌های قارچی اغلب بعد از مصرف یک دوره آنتی‌بیوتیک به وجود می‌آیند و بسته به اینکه در کدام قسمت از پوست نوزاد ایجاد شده‌اند، متفاوت هستند.

۲- هورمونهای مادر: یکی دیگر از علت های جوش صورت نوزادان ، تأثیر هورمونهای بارداری مادر است که بر جریان خون نوزاد تاثیر می گذارد. این هورمون های مادر غدد چربی نوزاد را تحریک می کند و باعث تشکیل جوش بر روی پیشانی، چانه، گونه و پلک (و گاهی اوقات سر، گردن، پشت و قسمت بالای قفسه سینه) می شود.

۳- قرار گرفتن در معرض گرما یا سرما و آفتاب سوختگی: همانطور که قرار گرفتن نوزاد در معرض هوای گرم یا سرد میتواند باعث ایجاد جوش شود، آفتاب سوختگی هم باعث ایجاد جوش های ریزی روی صورت نوزادان می شود. شما میتوانید از کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان در هر سنی استفاده کنید. اما بهترین راه مراقبت از نوزاد در برابر آفتاب سوختگی این است که او را تا شش ماه از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید حفظ کنید. برای آفتاب سوختگی‌های ملایم، هر روز پارچه خنکی را برای ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست نوزاد قرار دهید و برای سوختگی‌های شدید‌تر به پزشک مراجعه کنید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۳/۱۲
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی