zibablogB

مطالب آموزشی پزشکی

zibablogB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

اگر بیمار تهوع و استفراغ داشته باشد، غذاهای سبکتری در طول روز بخورد یا از چندین میان وعده ی ساده درمواقع گرسنگی استفاده کند. آنها را تشویق کنید تا با استفاده از آب، آبمیوه های طبیعی، آب سیب یا سایر نوشیدنی های خنک و طبیعی به حفظ آب بدن کمک کنند. اگر حالت تهوع آنها را اذیت میکند، از داروهایی ضد تهوع با تجویز پزشک استفاده کنید. اگر آنها در حال حاضر داروهای تهوع را مصرف می کنند اما هنوز این مشکل را دارند، درمورد روشهای دیگر از پزشک سوال کنید.
اگر خونریزی دارند یا به راحتی کبود میشوند، به آنها یادآوری کنید تا از فعالیت های بدنی که باعث کبود شدن بدنشان می شود اجتناب کنند. برای جلوگیری از خونریزی لثه از مسواکهای نرم استفاده کنند یا برای کاهش خطر بریدگی ها، از ریش تراشهای برقی استفاده کنند. هر گونه بریدگی و جراحت را کاملا تمیز کنید و از یک پماد ضد باکتری و باند تمیز استفاده نمایید. درصورت خونریزی بیش از حد و غیرقابل کنترل به پزشک مراجعه کنید.
اگر در معرض خطر ابتلا به عفونت باشند، بهترین راه تمیزی و رعایت بهداشت است. دست ها را همیشه بشویید و سطوح مشترک را تمیز و ضد عفونی کنید. از دوستان و اعضای خانواده که اخیراً بیمار شده اند، بخواهید بصورت تلفنی با بیمار صحبت کنند. به ایمنی مواد غذایی نیز توجه داشته باشید ،غذاها را کاملاً بپزید و آنها را در یخچال نگهداری کنید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۳/۱۲
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی