zibablogB

مطالب آموزشی پزشکی

zibablogB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

 

۱- آویشن:

آویشن هم در رفع برونشیت موثر است و هم اشتها را بیشتر می کند. آویشن همچنین روی، پتاسیم و آهن هم دارد. در قرون وسطی در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از آویشن برای درمان سرفه، سوء هاضمه و از بین بردن انگل‌های روده استفاده وسیعی می‌کردند. آویشن خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد.

روش مصرف آویشن:
برای مصرف این گیاه، ۱ تا ۴ گرم پودر خشک گیاه را در یک لیوان آب جوش دم کرده (به مدت ۲۰ دقیقه) بریزید. پس از صاف کردن محلول را شیرین کرده و ۳ بار در روز مصرف شود.

۲- زنجبیل:

برای رفع بی اشتهایی کودکان می توانید مقداری زنجبیل تازه را ریز ریز کنید. مقداری آب لیمو ترش و نمک به آن اضافه کنید و آن را به کودک دهید تا بخورد. بهتر است بدانید که لیموترشی که به این ترکیب اضافه می کنیدمی تواند اشتهای کودک را تنظیم و گرسنگی را تحریک کند. همچنین دادن چای زنجبیل به کودکان، نیم ساعت قبل از غذا اشتهایشان را کاملا باز می کند. شما می توانید از زنجبیل رنده شده بر روی غذاها در هنگام پخت و پز یا دم نوش آن برای رفع بی اشتهایی استفاده نمایید.

۳- ترخون:

معمولاً اکثر سبزیجات در افزایش اشتها نقش مهمی دارند اما ترخون یکی از گیاهانی است که هم می توانید آنرا بصورت خام مصرف کنید و هم می توانید ترخون را در غذاهای حاوی گوشت و مرغ بریزید و از معجزه اش در افزایش اشتهای فرزندتان لذت ببرید. ترخون همچنین در مبارزه با انگل های روده ای هم موثر است.

۴- رزماری:

رزماری یکی از ادویه های خوش عطر و خوش طعم کشو ایتالیاست که طرفداران زیادی دارد.پس می توانید این ادویه را در غذای کودک بی اشتهایتان استفاده کنید! چون رزماری هم اشتها آور است و هم عفونت را برطرف می کند.

۵- چای بابونه:

چای بابونه به طور مؤثری به رفع لاغری و افزایش اشتها کمک می کند. می توانید روزی یک فنجان از این چای را دم کنید و به کودکتان دهید تا میل نماید. همچنین چای بابونه به افزایش وزن کودکان لاغر بسیار کمک می کند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۳/۱۲
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی